یزدفردا"نخستین نشست كميته برنامه ريزي شهرستان تفت با حضور رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان يزد، فرماندار تفت و مديران دستگاههاي اجرايي شهرستان تفت صبح امروز در محل فرمانداري تشكيل شد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"، "حمیدرضا نصیری زاده" نيز در اين نشست با اشاره به تلاشهاي شبانه روزي فرماندار تفت، از پيگيري هاي وي در جهت اخذ بودجه هاي استاني و ملي براي توسعه شهرستان تفت قدرداني كرد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان يزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در دولت قبل گفت: با انحلال این سازمان، دستگاه نظارت کننده و توزيع كننده اعتبارات در کشور حذف شد و اين مسئله مشكلات عدیده ای را در کشور ايجاد كرد كه اثرات منفی آن همچنان دامنگير كشور است.

نصیری زاده با بیان این که متغيرهاي اقتصادي مانند زنجير به هم پيوند يافته اند و نمي توان اقتصاد را به حالت دستوري مديريت كرد ادامه داد: سالهای گذشته، شرایط اقتصادی کشور چندان مطلوب نبود و اگر با اراده مردم، دولت تدبير و اميد بر روي كار نمي آمد با شرايط دشوار و جبران ناپذيري در آينده روبرو مي شديم. 

وی با اشاه به تدوین سندهای توسعه ای در شهرستانهای استان اظهار داشت: بايد سندهاي توسعه بروز شود و مجددا مورد بازنگري قرار گيرد و مباحث توسعه اي شهرستان ها مرور و زمینه ها و برنامه هاي لازم براي تحقق و اجرایی شدن آنها مهیا شود.

این مقام مسئول با اشاره به این که بودجه هاي دولتي تنها مي توانند زمينه تامين زيرساختها را فراهم آورند و بايد به دنبال جذب سرمايه گذار باشيم افزود: با اجرای سیاستهای دولت تدبیر و امید، شرایط کنونی بهترين زمان براي جذب سرمايه گذاري خارجي است و در اين زمینه، باید از همه ظرفیت های موجود بهره گرفت تا توسعه مناطق مختلف شتاب گیرد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان يزد در سخنان خود تاکید کرد: مقرر شده است پروژه هاي بالاي 80 درصد در اولويت تكميل قرار گیرند و این مسئله باید از سوی دستگاههای اجرایی نیز مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان این که میانگین استاندارد اخذ مجوز براي ايجاد كسب و كار در كشور ما بیش از 300 روز برآورد شده است خاطرنشان کرد: لازم است موانع را برطرف نماييم و همه دستگاهها بايد در اين رابطه به ايفاي نقش حقيقي خود بپردازند.

نصیرزاده در بخش دیگری از سخنان خود، تفت را شهرستاني نمونه و افتخار آفرين عنوان كرد و گفت: شهرستان تفت بايد شهرستان پاك باقي بماند و اين شهرستان بايد به قطب گردشگري مبدل شود.

وی با اشاره به تدوين برنامه ششم توسعه در کشور از همه مدیران و نخبگان و صاحبنظران خواست تا نقطه نظرات و دیدگاههای خود را ارائه نمایند. نصیریزاده ادامه داد: توسعه، تنها با مشاركت تك تك افراد جامعه حاصل خواهد شد و همه بايد درگير موضوع توسعه شوند و از محورهاي توسعه منطقه خود آگاه باشند.

فرماندار تفت نیز در ابتداي اين نشست با اشاره به اهميت صيانت از حقوق شهروندي گفت: يكي از مهم ترین اين حقوقها، تامين زيرساختها و امور زيربنايي در همه مناطق شهرستان به ويژه در نواحي روستايي است كه با بازديدهاي متعدد، مشكلات هر منطقه احصاء شده و در ادامه نیز، همه تلاش خود را براي تكميل پروژه هاي نيمه تمام به كار خواهيم گرفت.

"محمود زارع رشكوييه" با اشاره به فرآيند توزيع اعتبارات در شهرستان تفت و استان یزد اظهار داشت: خوشبختانه اعتبارات شهرستان تفت در سال جاري اصلاح و به نحو مناسبي تعيين شده است كه در اين رابطه از سازمان مديريت و برنامه ريزي قدرداني مي شود.

وي با اشاره به نشستهاي گوناگون با دستگاههاي اجرايي و قطعي شدن اعتبارات استاني در شهرستان گفت: بايد تلاش كنيم تا از اعتبارات ملي به نحو مناسب و مطلوبی منتفع شويم و در اين رابطه نيز با مسئولان عالي وزارتخانه ها و نهادهاي مختلف، تعاملات و مكاتبات خوبي صورت گرفته است كه اميدواريم تفت از ظرفيت هاي بودجه اي كشور نيز منافع به حق خود را حاصل نمايد. فرماندار تفت از حمايتهاي استاندار و معاونين وي در اين رابطه قدرداني كرد.

وي تفت را به يك كارگاه بزرگ عمراني تشبيه كرد و گفت: زماني كه مردم ببيند در دولت تدبير و اميد به رغم همه تحريم هاي ناجوانمردانه و مشكلات اقتصادي، پروژه هاي مختلف در حال پيگيري است رضايتمندي خود را اعلام مي كنند و خوشبختانه امروز شاهد تحقق این هدف در سطح شهرستان تفت هستیم.

در ادامه این نشست مدیران دستگاههای اجرایی به بیان دیدگاهها و نکته نظرات خود پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

یادآور می شود معاون هماهنگی برنامه و بودجه، مدیر مرکز آموزش و پژوهش و کارشناسان سازمان مدیریت، حمید رضا نصیری زاده را در این نشست همراهی می کردند.





سایت خبری یزد فردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا